lördag 4 januari 2014

Möte med grupp och lärare

Ikväll träffade jag hela gruppen och Joanne och Marc Darby som är lärare på denna tvåveckorsretreat. Vi fick lite info om tider för yogan. De mer avancerade börjar med mysore 6:30 varje morgon medan nybörjarnas ledda klass startar 9:00. Jag är nybörjare och det känns bra med tiden. Det gäller bara att jag inte vaknar för tidigt och hinna bli hungrig. Sedan är det eftermiddags/kvällspass också från fyra de flesta dagar. Lördagen är yogafri och AnnaMaria och Laurie tipsar oss om att gå ut och äta och hitta på andra saker under lördagen.

Efter cirka en halvtimme slår gongongen och middagsbuffén är framdukad med fantastisk vegetarisk mat. Jag gillade speciellt linsgrytan och det hembakade brödet, roti. Under middagen möter jag massor med spännande människor. Lisa från Tyskland som efter retreaten ska resa 3 månader i Indien. Outi från Finland gift med en professionell dragspelsmusiker som berättar att yoga är väldigt stort i Finland tack vare Petri Raisinen. Jag möter också Trichsa och Rianna från London. Rianna berättar om en speciellt upplevelse som hon hade när hon gjorde en detoxkur i Thailand. Spännande att möta dessa människor som bojkottar öl, party och kött för en energigivande hälsouppleleve här i Indien. 

I morgon är mitt första ashtangapass på reatreaten! Jag längtar och hoppas att jag sover gott i natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar