onsdag 19 mars 2014

Yoganätverk

En rolig grej med yoga är alla nya vänner som man får, ett helt nytt nätverk. För en vecka sedan hörde Outi som jag träffade i Goa på Purple Valleys retreat av sig. Hon berättade att hennes man skulle spela på en jazzfestival i Luleå. I fredags gick jag och min man på Nordicas Jazzfestial på Clarion, för att se på Outis man Niko Kumpavaara spela dragspel. Det var en mycket intressant spelning som blandade måleri och musik. Till Nikos melankoliska dragspel i fantastiskt samspel med elgitarr målades en historia upp med hjälp av färg och pensel på en stor duk för oss publik. Efter konserten pratade jag med Niko och hälsade till Outi. Kändes kul med kopplingen Goa, Helsingfors och Luleå. Nu i veckan har jag också gratulerat Niki på hennes födelsedag. Jag och min man är bjuda på hennes födelsedagsfest som är på lördag i London. Jättetråkigt att vi inte kunde komma. Allt resande, med både Indien och London kräver sin ekonomi dessutom ska jag och Göran till Berlin i maj. Men jag har precis chattat med Niki och vi hoppas att kunna träffas framöver vid något annat tillfälle. 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar