söndag 15 december 2013

Novis på yoga

Jag har precis börjat med Yoga. Min första ashtangayoga lektion fick jag av Helena på I am yoga i Luleå den 12 november. Anledningen till att jag börjar med yoga egentligen är att min syster arbetar sin andra säsong på ett yogaretreat i Goa. Jag följde henne på facebook och instragram hela förra vintern och blev sugen på både yoga och Indien. I somras, mitt i bokskrivande, chattade jag med min syster tog tag i saken och bokade in 2 veckors retreat i januari. 

Sedan har mina yogatankar varit vilande och jag var till och med på väg att boka av retreaten på grund av att många andra resor gjorde min reskassa skral. När jag återigen tog beslutet fick jag tipset att prova på ashtangayoga innan jag åkte.

Jag googlade och pratade med kollegor. Jag fick tipset att I am yoga i Luleå skulle vara ett bra ställe. På facebook chattade jag med Helena och kom sedan dit en måndag i november. Det blev kärlek vid första ögonkastet för mig och yogan. 

Jag blev alldeles hänförd av både yoga och ställe. Helena berättade lugnt och sakligt grunderna i ashtanga yogan och jag gjorde solhälsning A och B och de avslutande övningarna. I am yoga, vilket ställe! Så otroligt smakfullt inrett! Vilken oas för kropp och själ. Efter passet serveras chagate och diverse smått och gott som till exempel hembakat rawfoodknäcke gjort på frön med 
jordnöts-, valnöts-, cashew- eller mandelsmör till. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar