onsdag 19 februari 2014

En härlig kväll på I am yoga

I kväll blev det onsdagsyoga direkt efter jobbet. Tyvärr hann jag inte till höftöppnarpasset men klockan 18 var jag där, redo för den ledda klassen. Det var skönt att ge sig iväg till yogan en intensiv arbetsdag som inleddes med genreskrivning för att avlösas av matematiklaboration och fotografering inför bokomslag. Efter lunch var det möte om betyg och bedömning med min närmsta kollega angående svenska grund och dagen avslutades med skrivande på verksamhetsberättelse.

Jag har känt mig lite stressad över att inte hinna med så mycket yoga som jag vill. I söndags var jag alldeles för trött. I måndags hann jag inte för jag jobbade över och i går var jag på Norrbottensteatern och såg Frankenstein. Någon gång måste man ju vila som i söndags och kultur är också viktigt för mig, som Frankenstein. Däremot i måndags borde jag ha pallrat mig i väg på yogan i stället för att sitta kvar på jobbet till halv sju. Så dumt!

Väl på yoga i dag så kändes det fantastiskt och jag går framåt och gör små framsteg. Det känns ju som att jag yogat alldeles för lite den senaste tiden för att kunna utvecklas och ibland känns det som ett nederlag att inte kunna hinna iväg. Men dessa känslor var, liksom förra gången jag hade dem, alldeles onödiga. Visst behöver jag varje träning som jag kan få, men jag behöver inte känna att jag tappar allt mellan varje träning. Det var kul att få pepp av Helena. Det är skillnaden jämfört med att träna på gym som jag gjorde förut. I yogastudion blir jag sedd varje gång, och Helena följer mig utveckling. På gymet var det ingen som såg mig och mina framsteg (om jag nu gjorde några), utan jag bara harvade på.  

När jag kom hem gjorde jag mig en smothie av rå choklad med banan och frysta hallon. Jag längtar efter att göra chokladpraliner och funderar på att köpa kokosfett och kakaosmör på I am yoga och göra snask till helgen. Förresten så är det ju yoga-work-shop hela helgen med Helenas lärare Magnus Appelberg. Det blir spännande! Nu får jag något att blogga om :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar