lördag 22 februari 2014

Yogaworkshopsstart med Magnus Appelberg

I går, efter en mycket jobbig dag på jobbet, drog helgens workshop igång. Jag kom precis i tid för att hinna äta några av Helenas underbara raw chokladpraliner, innan det satte igång. Salen var full av folk och det var både kända och okända ansikten. Magnus drog igång med en föreläsning om axlar och skuldror. Han visade bilder och berättade. Mycket intressant men jag hade väldigt svårt att fokusera på vad som sades med min dåliga dag i bagaget. Jag hade gärna börjat med en meditiation. Det hade hjälpt mig att samla mina tankar. När vi fick göra olika övningar var det lättare för mig att hänga med och förstå. Vi fick i par trycka på triggerpunkter i axlar och skuldror och sedan prova att göra delar av chatarangan. Intressant! Jag lärde mig mycket. Men allra mest lärde jag mig om axlar och nedåtittande hunden, för i den har jag jättesvårt att hålla mina stela axlar rätt. Vi gjorde en övning där huvudet skulle sträva mot golvet och tillbaka (Helena visade mig liknade strategier i torsdags). Äntligen kändes det bra, och mina hälar närmade sig golvet. Kvällen avslutades med meditatiom, och mina tårar rann och rann. Kanske hade det inte varit så bra att börja med meditation ändå. När jag kom hem åt jag middag och sommade halv nio. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar