fredag 14 februari 2014

Nästan tillbaka på banan

Det var med stor tillfredsställelse jag genomförde gårdagens ledda klass. Efter en rivstart i onsdags kände jag då jag kände mig stel och ringrostig även fast en del av musklerna faktiskt var pigga efter all vila. Under gårdagens klass gick det bättre, jag hade återfått en viss vighet som jag i onsdagskväll trodde var borta. Det är små steg jag tar, men dessa små steg är jätteviktiga för mig. I går passade jag på att presentera mig och fråga vad flera andra hette. Yoga handlar ju inte bara om att gå inåt, utan det handlar också om att känna gemenskap med andra. Det var trevligt att få namnen på Britta, Ingela och Jonas. Men nu har jag ju redan glömt den fjärde som jag frågade - jag får fråga vid nästa tillfälle. 

Jag var väldigt trött efter gårdagens pass. Det kändes inte som att jag tog ut mig så mycket alls, men efteråt blev jag väldigt trött. I dag är jag också väldigt trött. Jag undrar om det beror på att jag frångått min diet med minimalt med laktos, gluten och socker. Nu när jag mår så bra, tänker jag att jag kan äta vad som helst. I dag åt jag tårta, och vitt tunnbröd till frukost. Sen åt jag lite kött i går, men suck vad jag är trött nu. Det kan i och för sig bero på att jag har en hel arbetsvecka i kroppen och i huvudet. 

Jag längtar redan till söndagens yoga. Det enda problem jag har nu är med tårna på vänster fot, som gör ont i chatarangan. Jag kände av tårna innan vilan, så de har inte blivit bättre. Det kanske är tekniken jag behöver öva på. Ska prova några gånger under helgen, så hoppas jag att det är bättre till på söndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar