söndag 9 februari 2014

Yoga i vardagen - spreta med tårna

Nu är jag tillbaka i vardagen. Dagarna tickar på och nu har det gått tre veckor sedan jag kom hem från Indien. Tyvärr jag jag drabbats av lite sjukdom och inte kunnat yoga på över en vecka. Men i morgon, måndag, ska jag yoga om jag känner mig i form. Något som jag blev fascinerad av innan jag blev sjuk var att jag nu kan spreta med tårna. Visserligen bara på ena foten, men ändock! Jag har aldrig kunnat spreta med min tår. Jag minns från barndomen att vissa kunde denna konst, och stoltserade med detta. Mina stora breda fötter, med klumpiga tår har alltid känts lite som cementblock, och nu i 40-års ålder kan jag plötsligt spreta med tårna. Tänk att yogan får igång hela kroppen och sambandet mellan de olika kroppsdelarna. Tack Helena på I am yoga! och Tack Purple Valley!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar