lördag 25 januari 2014

Yoga efter retreaten

Nu när jag var hemma igen längtade jag efter yoga hos Helena på I am yoga. Jag gick dit redan i tisdags en dag efter hemkomsten. Det var jättekul att få träffa Helena igen och jag passade på att köpa terminskort och en plats på Magnus Appelbergs workshop i mitten av februari. Helena var nyfiken på hur jag hade haft det och jag berättande. När det gäller själva yoga har jag fortfarande en lång bit kvar men jag har definitivt blivit vigare samt att jag har fått bra verktyg för andningen. Trots detta är andningen svår i vissa övningar. Jag har speciellt problem i solhälsning 2 från hunden till krigaren. Chataurangan känner jag mig nöjd med även om jag inte får till den varje gång, så får jag oftast till den bra. Många asanas hann vi inte alls med på retreaten. Vi hann till alla sittande. Sedan gjorde vi lite andra övningar som är längre fram på work shopsen på eftermiddagarna. De avslutande hann vi inte jobba med alls. 

Det har nu gått en vecka sedan jag kom hem från Indien. Jag har hunnit gå på två ledda klasser och en egen träning med Helena och en tjej till. Tyvärr sträckte jag mig i lördags i nedre delen av ryggen på Willys av alla ställen. Min nyerövrade vighet var plötsligt borta, och min händer nådde kramaktigt inte fram till golvet. SUCK! I dag var jag hos kiropraktikern och jag känner mig mycket bättre. I morgon ska jag köra igen. 

En annan sak jag funderar över är maten. Jag mådde superbra med den mat som jag åt i Indien. Hur ska jag nu äta hemma? Vegetariskt? Vegan? Fisk? Kött? Jag blev sjuk när jag åt kött i onsdags men fisk har gått bra. Det är ju svårt med raw food eftersom jag gillad långkok. Kanske kan man äta bättre och inte processad mat, men kanske inte raw food hela tiden? Jag bakade i alla fall väldigt goda bullar på kardemumman från den ekologiska kryddplantagen i Goa. Penslade och toppade med kardemumma och råsocker. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar