torsdag 16 januari 2014

Yoga rules!

I morgon är det sista yogaklassen, en ledd klass för både nybörjare och avancerade. Det lär blir tufft! Jag har märkt att ju bättre jag blir på rörelserna, flowet och andningen desto jobbigare blir det och svettigt. Man skapar en enorm hetta med ashtangans olika rörelser. Svetten formligen forsar från mig och över hela mattan. Marc berättade att man inte ska torka bort svetten med en handduk eftersom det är kroppens naturliga nedkylningssystem. Man ska heller inte dricka vatten under ett yogapass eftersom det också kyler ned kroppen. 

I dag provade vi på att meditera med hjälp av olika mantran för att ta oss igenom kroppen olika chakran. Det var intressant, Niki är väldigt inne på sådant och har varit reikihealare. Själv har jag mest haft ett distansierat intresse för sådant som religionslärare. Det var spännande att prova på. Jag känner mig väldigt trött nu och ska strax gå och sova. Retreatet visar film ibland också :) Ikväll är det filmvisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar