lördag 25 januari 2014

Det sista från Indien

Det här var det sista jag skrev från Indien. Ingen wifi på Goas flygplats så jag publicerar det bortglömda inlägget nu. 

Sitter på Goas flygplats och väntar på qatars flight till Doha, Stockholm, Luleå. Ju mer jag reser desto jobbigare blir själva resandet. Goas flygplats är inte alltför charmig. Jag spenderade sista dagen med Trish från London och fick höra en hel del skvaller från retreatet. Vi låg på stranden vid La Plage, Ashvem, bara 5 minuter från Leela (där jag bodde). Trish bor fem nätter på Spazio Leisure Resort efter retreaten, samma ställe som jag bodde på innan resorten. Hon berättade att hon även träffat Beata där. De blev överlyckliga av att se varandra. Man känner ju sig så ensam efter retreatens gemenskap. Trish och jag pratade om hur förvånande vi var över de fantastiska recensioner Spazio fått på tripadvisor. Visst, det var väldigt, väldigt rent och personalen trevlig, men fem av fem? Stället höll absolut inte den klassen. Anjuna är ingen trevlig strand, inte heller den splittarade lilla staden är trevlig. Det finns ingen riktig kärna eller huvudgata. Ashvem är mycket trevligare. Även Arambol var mysigt med en riktiga gata att strosa på och kolla i affärer, även om jag hellre bor på Ashvemstranden.

Nu längtar  jag hem och känner mig taggad att fortsätta med ashtangayogan på I am yoga i Luleå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar