lördag 18 januari 2014

Avsked

I går lämnade jag retreatet och checkade in på Leela Cottages. Sista ledda klassen i två timmar var tuff, svetten flödade. Lite senare åt vi en lunch tillsammans på La Plage på Ashvem beach. Jag åkte taxi dit och förbi min taxi susande Marc och Joanne på sin motorcykel. Oh my god!!! De är så coola. De är 70 år och utstrålar essensen av frihet. Yogaundervisningen har varit extraordinär, något verkligen speciellt. Marc, Joanne och Flower som är deras avancerade elev har gett mig så mycket. Jag känner att jag både är inspirerad och att jag har fått de verktyg son jag behöver för att komma vidare i min yoga från nybörjare till avancerad. Men som Joanne sade till mig: you need to practice, a lot, every day.

La Plage är har fantastisk mat i en underbar miljö.
Jag åt en sagolikt god tonfisk som avbrott i vegandieten. Det kändes konstigt att skiljas från alla när vi varit tillsammans i två veckor hela tiden. Det var många trevliga människor, en väldigt avslappnad grupp. Outi från Finland frågade om vi inte skulle mötas hon och jag i Köpenhamn eller Barcelona framåt sommaren för mer yoga. Det är kul med nya yogavänner men nästa resa blir till Berlin tillsammans med min man. Sommaren vet jag inte hur den ser ut än. Förmodligen gör vi någon resa hela familjen. Outi var en personlighet henne träffar jag gärna igen. Andra som jag lärde känna på slutet var tre svenskarna Anna, Tina och Sofia alla från Stockholm. Tina ska stanna över nästa retreat också med Kino MacGregor. Ojojoj vad folk pratade om denna Kino, en superkändis inom ashtanga. Hon tar bara avancerade yoginis på sin kurs. Jag kan tänka mig att den gruppen människor är lite mer krävande än den mixade grupp av nybörjare och avancerade som var på Marc och Joannes kurs. Även en tjej från australien var supertrevlig plus många andra. Något som jag reagerade på var hur omedvetna ett fåtal var. Yoga handlar ju inte bara om kroppen utan också och själ och att göra goda gärningar. En tjej från tyskland kände varken till att prostitution var legaliserar i hennes land eller vilka problem legliseringen ställt till med. En annan välbärgad väldigt trevlig tjej i 25-årsåldern från Australien berättar att hon aldrig röstat eftersom hon är ointresserad av politik. Jag blev förvånad eftersom jag tänkte att yoginis kanske borde vara lite mer medvetna.

Det är några yoginis som är kvar och ska på nattmarknaden ikväll. Jag får se hur jag gör. Det kanske skulle vara kul. Efter en helkroppsmassage på Arti, lunch på La plage är det dags för att prova en smoothie på home made café som är restaurangen där jag bor. Sedan fungerar jag på att prova yoga på yoga gypsy drop in om det finns platser kvar. Det ska vara en ledd klass där klockan 16, mdet är visst hatha yoga. Nu sitter jag och väntar på min smoothie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar