lördag 22 februari 2014

Mysore med Magnus Appelberg

Klockan 6:15 promenerade jag mot I am yoga imorse. 6:30 började mysore med Magnus. Vi var cirka 12 personer och gemenskapen var fin. Jag började med en kort meditation sen körde jag igång. Jag försökte att inlemma de lärdomar jag gjort igår om min kropp med blandad framgång. Magnus är den fjärde ashtangaläraren som jag möter (Helena var min första, Marc o Joanne nr 2 och 3) Han gick runt och rättade till och handledde oss i vår yoga. Ibland har jag svårt med ordningen i serien även fast jag borde kunna den. När Magnus bad mig rotera i en asana förstod jag inte vad han menade eftersom jag tänkte göra helt fel position och upprepade "rotera" högt med sån frågande förvåning att jag tänkte efteråt att jag kanske lät sur. Sedan under resten av passet fick jag enbart positiv återkoppling på att jag gjorde rätt i flera positioner, där jag fokuserade på andningen och gjorde så gott jag kunde med böjning och dylikt. Jag tänkte sedan att det kanske verkade som att jag inte tålde kritik. Det gör jag ju. Jag vill ju lära mig mer och mer. I alla fall är Magnus en ödmjuk och kunnig yogalärare. Marc Darby var kunnig, men ödmjuk....nja. Jag blev väldigt trött och svettig av passet och kände mig nöjd efteråt. Jag gick hem efteråt och ladd mig och sov.

På dagen var jag och handlade silikonformar och agavesirap. Jag tänker göra raw choklad imorgon. Jag var tillbaka i studion 12:15 och minglade och åt raw food. Sedan var det dags för oss att lära oss mer om våra höfter. Det var intressant att se hur höften hänger ihop med hela ryggen och hur magen drogs in automatiskt när man strävande uppåt med huvudet i flera övningar. Efteråt hade Helena plockat fram sin underbara choklad igen. Jag pratade med en kvinna som nyss stött på denna blogg på hemsidan. Hon var nyfiken på min smothie :) 

Efteråt gick jag direkt och fikade med Jeanette. Jättetrevligt! Hon var nyfiken på min yoga. Vi pratade om gym kontra yoga i yogastudio. Jag har ett kort på Sensia som går ut i december. Men nu vet jag inte vad jag ska göra där. Bada och basta kanske? Kvällen avslutades med rödingfilé på roasters med mannen. Imorgon är det mysore igen 6:30. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar