torsdag 27 februari 2014

Yogiyeah!

Dagen började med frukostmöte om hbt på vetenskapens hus. De har ett bra fika med lite raw-food och annat smått och gott. Ett trevligt tillskott i fikaluleå. Sedan 30 minuters massage på JF på Kungsgatan. Råbra massage om man har sjukt stela axlar med massvis med triggerpunkter. Helt klart den bästa idrottmassagen i stan. Jag tänker att om mina axlar ska "lossna" krävs det en och annan massage + mängder och åter mängder med yoga. 

Sen blev det en tung dag på jobbet som avslutades med att ta del av ett livsöde som var så hemskt att det inte gick att sätta ord på. Varje dag möter jag många människor i mitt arbete, många människor med många olika historier. Just i dag fick jag perspektiv på mina egna minimala problem. Efter denna dag, undrade jag hur det skulle gå med yogan, men det gick. När jag kom dit kände jag mig helt känslomässigt urlakad som en disktrasa. Men när den ledda klassen satte igång kände jag mig och mer i mina rörelser och mindre i mina tankar. Molnet och svärmen med tankar lättades upp och skingrades. Att ligga ner efteråt i savavasana var att landa.

Henma väntade en underbar vegetarisk pasta med valnötter och gorgonzola. Jag diskuerade språkhistoria med Miranda och sen fixade jag raw chokolat smothies med hallon till Miranda och Göran. Till mig själv gjorde jag en mangosmothie med sunwarrior och rismjölk. Himmelskt god :) Nu blir det god natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar