söndag 23 februari 2014

Vardagsyoga

Såhär efter en intensiv helg, så nära inpå indienresan, längtar jag efter vardagsyogan. Att komma till I am yoga efter en hektisk arbetsdag är underbart. Att utmana mig själv med handledning av Helena leder in mig allt längre in yogans värld och jag lär känna min kropp mer och mer. Jag trodde inte att det var möjligt för mig att bli rörligare. Jag trodde att jag skulle vara stel resten av livet. På I am yoga finns det en välkomnande stämning som ger lugn och harmoni just för att attityden är kravlös. Det är ingen som kräver något av dig eller försöker tolka din upplevelse av yogan (som jag upplevt på gym när yogainstruktören hela tiden frågar, känns det skönt?, känns det bra? och menar att vi SKA känna så). På I am yoga finns det ett enormt utrymme för alla att vara i sin egen känsla, utan att det sätts krystade ord på den, för alla känner förmodligen ganska olika. Istället ges utrymme till att prata om sin upplevelse av yogan eller något annant man har på hjärtat under théstunden efteråt. Det finns det alltid någon som lyssnar. Jag ser fram emot en härligt vår med många yogastunder. 


2 kommentarer:

  1. Blir så sugen på yoga när jag läser din blogg :D Så otroligt roligt att läsa om dina positiva upplevelser av yoga :D Önskar dig en fortsatt härlig yogavår och att du får vara frisk :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer mig blogg. Det är roligt att dela med sig av sina upplevelser. Ha en fin vår du med :)

      Radera